Äntligen!

Äntligen ska jag skriva ett inlägg om midsommar, klart ni vill veta hur man firar midsommar i USA! Inte sant? :) Jag har tyvärr inte haft tid att skriva här ingen lust iheller eftersom det har hänt och fortfarande händer en del här på andra sidan jordklotet tyvärr. Nog om depp nu! :)

Midsommar började med att jag jobbade, fick sluta lite tidigare.. Eller skulle men Kristen var sen såklart, så jag åkte hem till Ida och hämtade upp henne så fort jag kunde, vi åkte och handlade lite saker inför kvällen och sen åkte vi hem till Åsa som bor en halvtimme bort från mig och Ida. Vi träffade Mia, Sara och kristin där och sen började vi fixa med maten, jag fick sminka mig och ta på mig snabbt eftersom jag inte hann det innan vi åkte.. Sen när all mat var klar, dukade vi fram allt, vi hade fått tag på svensk sil, svensk kaviar, rökt lax, mia hade gjort köttbullar och potatissallad, vi hade nypotatis, jordgubbar och gräslök. Har jag glömt något så lär ni se det på bilden nedan! Efter åt vi jordgubbstårta som Åsa hade gjort! Jätte god :) Sen kladdkaka och negerbullar.. Snacka om vi blev mätta, efter lite dricka och mycket mat så satte vi på svenska låtar och dansade. Som jag saknar schlager här, ni anar inte.. När vi går ut här är det hiphop, trance eller spansk musik.. Vilken blandning! Stället med bäst musik här är typ farligt att gå till.. men dit måste jag igen en dag!

Efter dans och ni såg väl videon jag la upp med små grodorna? Iallafall sen blev allt galet och jag hade en jätte rolig midsommar och vi försökte få den så svensk som vi kunde och det tyckte jag vi lyckades med !! Senare på kvällen bytade alla om till badkläder och sen hoppade vi ner i jazuzzin.. Och då var det typ 25 grader ute.. Men vi skulle bada! Kristin mådde lite dåligt så hon hoppade över badandet och fick ta det lite lugnt, Ida la sig i jazuzzin och pendlade mellan den och att ligga på däcket.. Medans jag och Åsa mådde toppen! Och såklart mia och sara också. Sen åkte Mia, sara och kristin hem och vi andra låg kvar i jazuzzin ett tag sen skulle vi se film i Åsas "biosalong" men det slutade med att jag somnade i Åsas säng när Ida och Åsa satt vid datan.. Så tillslut så somnade alla tre i Åsas säng.

Men som sagt min midsommar här i USA blev riktigt lyckad, tack! :)
Här får ni lite bilder från kvällen!

















Lägger in fler bilder från midsommar imorgon!

Pauline

Kommentarer
Postat av: Sarapeder

Du och Ida är lite lika ändå! Iaf om man tittar på frisyren o hårfärgen o det är väll det som de flesta gör där borta haha ;)

2009-06-24 @ 08:41:36
URL: http://sarapeder.blogg.se/
Postat av: Emma

Saknar dig här hemma när man lyssnar på schlager.. vi festar ju alltid till schlagerlåtarna eller har singstar till dom :) tur att ni kunde få tag i lite svenska saker det såg väldigt mysit ut och ni hade ju mycket bättre väder än vad vi hade..

2009-06-25 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0