En helt annan person

Jag har sagt det innan och jag säger det igen, det finns nog inget bättre än Yoga! Helt underbart, jag tyckte själv det var ganska meningslöst sätt att träna på innan jag började med det och förstod verkligen inte meningen med det. Men det finns ingen bättre känsla, power yoga är en slags styrketräning och avslappning samtidigt. Och min favorit dessutom, träningsvärken dagen efter är inte nådig kan jag lova!

Många provar en gång och sen ger upp.. Det tar lång tid och det kräver mycket innan gick jag en gång i veckan hemma och efter varje gång ( när jag hade lärt mig andas rätt) så kunde jag töja lite mer i olika övningar. Dessutom så utesluter man allting runt omkring och det känns som alla saker som gör en oroliga försvinner för stunden.. Otroligt skönt..

Sen som idag eftersom jag inte har gått på länge så får jag ont i huvudet av andningen, man andas med näsan och tar ljupa andetag hela tiden och är man inte van kan man bli yr och få huvudvärk.. Vilket jag fick! Och märkte också att jag inte längre kan sträcka så långt i vissa positioner men det ska bli ändring på det, hädanefter är det power yoga varenda vecka! Väldigt bra träning när man har ont i ryggen eller nackproblem, precis som jag har..

Kan inte säga mer än att jag älskar det , dessutom får jag släppa allt jag har en timme i veckan och det behövs det kan jag lova! Det bästa  är att när man går därifrån känner man sig som en helt nya människa och med så mycket mer energi.. Dock ganska trött ibland men ändå väldigt lättad och glad. Och åtminstonde jag uppskattar dem i min närhet mycket mer efter ett pass, man tar bort all negativ energi och tänker positivt. Fråga själv Sebbe, ibland har jag varit på ett riktigt dåligt humör.. Och kommit hem med ett leende på läpparna! Dock finns det dem som börjar gråta, känner sig nere osv men man släpper på allt man bär på så det är inget konstigt egentligen. Det är nog lite som terapi..


Min yoga outfit, tunna träningsbyxor från H&M, en blå & vit randig långarmad tröja från Polarn & pyret.

    

Alla har väl sina egna små tips, jag går alltid osminkad dit för blir lättare att slappna av, har alltid håret nere och är alltid barfota ( lättare att få grepp) har alltid en långarmad tröja och långa byxor för det blir kallt i slutet av passet. Har alltid med mig strumpor och en tjocktröja till avslappningen i slutet. Eller en filt :) 
Och såklart min yoga matta!!

  


Nu ska jag sova..
Gonatt!

Pauline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0