Baconmuffins?

Jag fick för mig att göra muffins igår, bacon muffins och goda blev dom! :)


Du behöver:

12 muffinsformar
250 gram bacon
7msk rapsolja
1 gul lök
280 gram vetemjöl
1 msk bakpulver
Ett halft krm salt + peppar
2 ägg
2 och en halv dl lätt mjölk( jag använde soymjölk går lika bra) + lite yoghurt(jag tog lite alpro soya)

1. Sätt ugnen på 200 grader. Smörj muffinsformarna. Och skär baconen i bitar. Finhacka löken.
2. Stek löken i två minuter och lägg sedan i baconen och låt steka i fem minuter. Rör om och ta sedan av dom från spisen och låt dom kallna.
3. Blanda mjöl, bakpulver, salt och peppar i en stor bunke.
4. Vispa ihop äggen och tillsätt mjölk- och yoghurt blandningen och det sista av oljan från stekpannan. Gör ett håll i mitten av de torra ingredienserna, häll i äggblandningen och löken+ baconen. Rör om!
5. Fördelar smeten i muffinsformarna, lägg en sparad baconbit över varje muffins. Grädda muffinsen i ugnen i ca. 20 minuter.

Tycker man inte om bacon eller inte äter bacon kan man byta ut det mot något annat :)















Nu ska jag ta på mig lite varma träningskläder och gå en runda.






Pauline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0