This is what mondays are for

Att ta tag i saker som man låter ligga över helgen. Ni vet kontoutdraget man får hemskickat?
Jag slänger det, jag öppnar inte ens det för jag vill inte veta vad jag spenderar mina pengar på.
Och idag tog jag tag i det och kollade, herregud vad onödiga saker jag lägger mina pengar på!!!
Så mitt måndags tips är att kolla upp sina utgifter man har och göra en budget! Det har jag gjort ikväll och då insåg jag vad jag måste spendera på saker som finns varje månad varsesig jag vill det eller inte och vad jag har kvar att spendera efter. Rätt nyttigt!!

Och det är ju så lätt, bara att samla alla utgifter man har varje månad och jämföra med sin inkomst. Och sen får man se vad som är rimligt att lägga på annat! Kan vara bra nu när det snart är jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0