Ain´t no mountain high enough



Ikväll har jag lyssnat på den här låten hundra gånger i princip. Ibland behöver jag en dag för mig själv, en kväll, några timmar för att tänka igenom saker och bara få vara. Det finns verkligen inga hinder som inte går att ta sig över. Det finns inga sår som inte kan läka. Allt tar bara tid men ju mer hinder vi stöter på ju mer växer vi som personer.

När det känns svårt ibland brukar jag påminna mig själv om hur bra allting egentligen är och att det finns så många som har det så mycket värre. Det finns ingen färdig stig utan det är vi som skapar den, jag har en enorm vilja och en dag kommer den ta mig långt...Denna veckan har livet visat mig att jag har väldigt mycket att vara tacksam för..

För att bli ännu djupare så ser jag filmen Vid din sida. Älskar den filmen, handlar om en familj där föräldrarna har separerat, pappan träffar en ny och mamman får cancer. Väldigt sorglig. Den påminner om att man inte bör lägga energi på negativa saker, att man ska ta hand om det man har och leva för varje dag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0